همشهری آنلاین : رییس سازمان استعدادهای درخشان (سمپاد) از برگزاری آزمون ورود به دوره متوسطه مدارس استعدادهای درخشان در دوم اردیبهشت ماه سال 90 خبر داد.

آزمون استعدادهای درخشان

دکتر علی غفاری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت:داوطلبان علاقمند ورود به مدارس استعدادهای درخشان در دوره متوسطه از 14تا19 اسفند ماه جاری فرصت دارند تا در آزمون ورودی این مراکز ثبت نام کنند.

وی با بیان این که دانش آموزان مقطع سوم راهنمایی مدارس سمپاد نیازی به آزمون ندارند، افزود: دانش‌آموزانی که سال سوم راهنمایی را در مدارس سمپاد گذرانده‌اند برای ورود به دوره متوسطه این مراکز نیازی به آزمون ورودی ندارند.

رییس سازمان استعدادهای درخشان (سمپاد) تصریح کرد: پیش بینی می شود که 70تا80 هزار نفر در این آزمون شرکت کنند و حدود 10درصد از این دانش آموزان در این آزمون پذیرفته خواهند شد.


آزمون ورودی به دوره راهنمایی مراکز سمپاد 20 اسفند برگزار می‌شود

غفاری در پایان همچنین درباره آزمون ورودی به دوره راهنمایی مراکز آموزشی سمپاد نیز بیان کرد: این آزمون ساعت 9 صبح روز جمعه 20 اسفند 89 برگزار می‌شود و زمان آزمون به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

به گفته وی، کلیه دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی با معدل بالای 19می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود 66 هزار و 500 نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیش دانشگاهی در 279 مرکز آموزشی در 87 شهر کشور مشغول تحصیل هستند.  

کد خبر 129516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز